Kalite Yönetimi ve Verimlilik Birimi
25 Eylül 2024

Hastane SKS ve Verimlilik çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunun sağlanması. Sağlık hizmetinin gerçekleştirilmesi sürecinde verilen hizmetlerin uluslararası kalite ve sağlıkta kalite standartlarına, sağlıkta akreditasyon standartları, sağlıkta etik yaklaşımına uygun olarak eksiksiz ve hatasız yapılmasının sağlanması için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamaktır. Temel iş, Sorumluluk ve Yetkileri;
Kalite sisteminin; yapılanmasını ve sürekli gelişmesini sağlamak,
SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaların takip edilmesi,
Öz değerlendirmelerin planlanarak uygulanması, yönetilmesi,
Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçlerin oluşturularak takip edilmesi yönetilmesi,
Risk yönetimine ilişkin süreçlerin takip edilmesi,
Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.)
SKS çerçevesinde dokümanların yönetimi,
Kalite göstergelerine yönelik süreçlerin yönetimi,
SKS çerçevesinde belirlenen komitelerin çalışmalarının takip edilmesi,
Organizasyonel yapı içerisinde yer alan tüm bölümlere kalite konusunda danışmanlık yapmak,
Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için izlenen verileri değerlendirerek herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime rapor vermek.
Kurumsal Verimlilik Rehberleri doğrultusunda planlama yapması ve verimlilik çalışmalarının koordinasyonunun yapılması, izlemesi ve iyileştirme çalışmalarının takip edilmesi.
Verimlilik yerinde değerlendirme soru listesi ve rehberi çalışmalarının yürütülmesi.
Sağlık hizmetinin sunumunda verimliliğin sürekli geliştirilmesine ve iyi uygulama örneklerinin yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmaların yapılması,
Verimlilik değerlendirmesine ilişkin güncel uygulamaların takip edilmesi,
Klinik kalite süreçleri ile ilgili Bakanlıkça verilen talimatlar doğrultusunda uygulamaların kuruluşta gerçekleştirilmesinin sağlanması,
Kuruluşta karşılaşılan klinik kaliteye ilişkin sorunları ve bu sorunlara yönelik düzeltici önleyici faaliyet planlarını üst yönetime ve il kalite koordinatörlüğü il klinik kalite birimine raporlanması
Uygunsuzluklara yönelik kalite iyileştirme faaliyetlerinin yürütülmesinin koordine edilmesinin sağlanmasıdır.